keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Rakkauskirje Justukselle - Kärleksbrev till Justus

Kaksi vuotta Justuksen taivaaseenastumisen päivästä.  Ei ole joulufiilis. Välillä sisin huutaa, että pääsisi itsekin jo kotiin. Varsinkin silloin, kun masennuksen nihkeä painostus hengittää niskaan. Mitä voisin tehdä helpottaakseni oloani ja ikävääni?

Rakkauskirje?  Pelkästä ajatuksesta minulle tuli itku – ja helpotus.  Kyllä Justus tiesi, että rakastan häntä, mutta tuntuu vaan sille, että se on sanottava uudestaan ja uudestaan.

Muutamia vuosia sitten luin Jumalan Sanan ytimestä ja ”punaisesta langasta” tiivistetyn Taivaan Isän rakkauskirjeen lapsilleen. Katso ja kuuntele ihmeessä tämä video! 




Tämä kosketti minua valtavasti. Tuon rakkauskirjeen innoittamana halusin kirjoittaa omille pojilleni kirjeen Taivaan Isältä. Huomasin sydämeni yhtyvän noihin Taivaan Isän sanoihin ja välillä melkein tunsin Jumalan Isän pakahtuvan rakkauden omia poikiani kohtaan!

Nyt täytyy tehdä se uudestaan:

Rakas poikani Justus!

Olit sydämessäni ennekuin synnyit. Odotimme äitisi ja veljiesi kanssa sinua niin innolla. Kun synnyit, niin rauhoitut heti, kun kuuntelimme ylistysmusiikkia. Aivan kuin heti lapsuudesta asti olit tietoinen, mistä olit kotoisin. Mikä ilo! Veljesi olivat myös niin kosketettuja maailmaan tulosi johdosta.

Niin kuin silmät sidottuina olleet pienet lapset tunnistavat äitinsä (katso alla oleva video), niin sinä olet aina tunnistanut, missä ovat rakkaasi. Tiedän, että tunnistit taivaan tuoksun ja sen valtavan rakkauden kotiinlähtöpäivänäsi ja valitsit jäädä taivaaseen. Voi, miten ylpeä olen sinusta. Olen niin onnellinen sinusta. Halkean kaipuusta ja ikävästä, mutta ihailen ja kunnioitan sinua niin paljon! 


 "Lampaat seuraavat Häntä (Jeesusta), sillä ne tuntevat Hänen äänensä, vierasta ne eivät seuraa..." - Joh 10:4-5

Olit perheemme ja ystäviemme ilopilleri alusta asti. Toit iloa pelkällä olemassaolollasi.  Pelkkä sinun katselusi sai aikaan ilon ja riemun purkauksia. En todellakaan ollut ainoa ihminen, jonka masennus väistyi pelkästä sinun ajattelemisesta! Nyt katselen kuviasi ja sinä tunnut niin elävältä. Elävämmältä kuin kukaan meistä.

Sydämesi puhtaus, ihanat silmäsi, veikeät ilmeesi, spontaanit rakkauden ilmaisusi, uskomattoman lempeä suhtautumisesi kärsiviin ja auttavainen luonteesi oli niin valloittavaa: ”Minä haluan auttaa ihmisiä!” huudahdit saunassa, kun puhuimme tulevaisuudestasi. Välillä tuntuu, että sinun huudahduksesi toteutuu silmiemme edessä:

Rakas Justus!  Ihmisiä on tullut Jumalan ja Jeesuksen luokse sen perusteella, kun he ovat kuulleet juttuja sinusta. Ihmisille on tullut toivoa elämään, kun he ovat kuulleet kertomuksia sinusta, elämästäsi ja kuolemastasi. Olet todellinen tienraivaaja. Pakahdun ylpeydestä. Elämäsi on edelleenkin niin merkityksellinen. Sinä autat ihmisiä!! Voi kuinka kaipaan jo nähdä sinut!

Koko perheesi ikävöi sinua. Me rakastamme sinua niin paljon. Minä haluaisin jo nähdä sinut! Hirveä ikävä. Mutta rakas poikani, hyvää joulua sinne taivaaseen! Kohta vietämme ikuisuuden yhdessä – eikä enää koskaan erota toisistamme!

Ei koskaan!

T:Iskä

---

                                   

Kärleksbrev till Justus


Det är två år sedan Justus himmelsfärd. Inga julkänslor. Ibland skriker mitt inre om att få komma hem också.  Speciellt när depressionen trycker på och vill få mig till andra tankar. Vad skulle jag kunna göra för att lindra smärtan och saknaden?

Ett kärleksbrev? Bara tanken på det fick mig att gråta som dock ledde till lättnad. Sannerligen visste Justus att jag älskade honom, men ändå känner jag att jag måste säga de orden om och om igen.

Några år sedan läste jag en sammanfattning av Guds Ords kärna och dess ”röda tråd” till mina barn. Titta gärna på denna video! 



Detta berörde mitt hjärta enormt och inspirerade mig att själv skriva ett brev till mina barn från Pappa Gud. Jag märkte att mitt hjärta kunde identifiera sig med dessa ord och ibland kunde jag nästan känna Pappas hjärta smälta av kärlek för mina egna söner!

Nu vill jag skriva det igen:

Min kära son Justus!

Du fanns i mitt hjärta innan du ens var född. Jag och mamma väntade ivrigt på dig tillsammans med dina bröder. När du föddes så blev du lugn genast när vi lyssnade på lovsångsmusik. Som om du redan då visste var du hade kommit ifrån. Vilken glädje! Dina bröder var också så lyckliga och berörda av din ankomst till denna värld.

Lika som dessa barn känner igen sina mammor trots att de har på sig ögonbindel (kolla video nedan), har du alltid känt igen och vetat var dina nära och kära är. Jag vet att du kände doften av himlen och den enorma kärleken på din hemkomstdag och du valde att stanna i himlen. Åh, jag är så stolt över dig. Jag är så lycklig över dig. Jag spricker av längtan att få se dig, men jag beundrar och respekterar dig så mycket!




"Fåren följer Honom, eftersom de känner igen Hans (Jesus) röst, men en främling följer de inte..." - Joh 10:4-5

Du var familjens och vännernas glädjespridare redan från början. Det gjorde du bara att du var närvarande. Bara att titta på dig räckte till att bli fylld av glädje och jag är minsann inte den enda vars depression försvann när man bara tänkte på dig! Nu tittar jag på bilder på dig och du känns så levande. Mer levande än någon av oss.

Ditt hjärtas renhet, underbara ögon, roliga miner, spontana kärleksuttryck, ditt hjärta för de som lider och din hjälpsamhet är så berörande.
”Jag vill hjälpa människor!” hojtade du till i bastun när vi pratade om framtiden. Ibland känns det som om att det du sade i bastun kommer i fullbordan precis framför våra egna ögon:

Kära Justus! Människor har kommit till Gud, till Jesus, bara för att de har hört berättelser om dig. Människor har fått hopp till livet bara när de har fått höra berättelser om dig, ditt liv och om din död. Du är en riktig pionjär. Jag spricker av stolthet! Ditt liv är fortfarande så märkvärdig. Du hjälper människor!! Åh vad jag längtar att få se dig!

Hela din familj saknar dig. Vi älskar dig så mycket. Jag vill så gärna redan träffa dig och se dig! Saknar dig så mycket. Men min kära son, god jul där i himlen! Snart firar vi hela evigheten tillsammans – och då kommer vi aldrig att skiljas åt!

Aldrig!

//pappa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti